الرئيسيةالبوابةبحـثالتسجيلدخولس .و .ج

شاطر | 
 

 قصه حب تنتهى بلئلم

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
ربنا يخليك ليا
عضو جديد
avatar

عدد المساهمات : 36
تاريخ الميلاد : 10/11/1997
تاريخ التسجيل : 29/04/2012
العمر : 21
الموقع : http://3asfora.yoo7.com/
العمل : لا اعمل

مُساهمةموضوع: قصه حب تنتهى بلئلم   الثلاثاء 1 مايو 2012 - 20:34

بسم الله الرحمن الرحيم

ابطال هذا القصه(عمر) و (انجى)و(احمد)


نبداء القصه

كان احمد شاب يملك من العمر 20 عاما وكان يدرس بكليه هندسه

كان احمد محبوب جدا وكثير الاصدقاء يحبونهوا كثيرا ولاكن احمد كان لا يقع بلحب ابدا ولا يعرف الحب

ابدا وذات اليوم كانت انجى اول سنه ف الكليه انجى بنوته عثوله جدا محبوبه تملك من العمر18 عاما

كانت محبوبه بين الجميع ولاكن هى لم تحب شخص من قبل لانها تخاف جدا على نفسها من اى حب

وذات يوم كانت انجى متاخره عن محاضره وكانت تجرى سريعا لتلحق المحضره ثم وهى تجرى تخبط

فى شخص ويقع منها الاسكيتش ولاكانها كانت مسرعا جدا اخذت الاسكيتش ومشت وقع من

الاسكيتش ورقه فيه اشعار كانت انجى تكتبها اخذ احمد الورقه واخذ ينادى عليها يا انسه يا انسه

ولاكن انجى لم تسمع لانها كانت متاخره ثم قال احمد ساحتفظ بلورقه حتى تخرج من المحاضره

وااعطيها الورقه خرجت انجى وهى تقول لى صحبتها لقد كان معى ورقه اشعارى لم اجدها

ولم اعرف اكتب مثله مره اخرى قالت لها صحبته شوفى اين وقعت هذا الورقه قالت انجى اكيد

وقعت لم الاسكيتش وقع منى حروح اضور عليها رحت انجى تضور ع الورقه ف نفس المكان

كان احمد قعد هناك ونظر احمد اليها وهى تبحث عن الورقه وقال لها عن ماذا تبحثين

قالت انجى وانت مالك خليك ف حالك قال احمد شكرا بس الورقه دى وقعت منك وانا اسف

طبعا انجى اتكسفت وقالت انا اسفه جدا كنت مدايقه بسبب الورقه لانها فيه اشعار لا يمكن ان

اكتبها مره اخرى قال احمد ولا يهمك حصل خير وعلى فكره اشعارك جنان واسفى انى قرئتها

قالت انجى ولا يهمك عادى وشكرا على الورقه بجد شكرا قال احمد وهو مكسوف جدا لا شكر

على واجب وبص فى عنيها فجاه وحصلت لى احمد حاجه غريبه جدا ونفسها حصلت ل انجى

الى مكنش حد فيهم قلبه بيدق فجاه كده من اول نظر يا عينى ياعينى على الشباب ههههه

المهم ماشه احمد وهو مبسوط وفى حاله تخض اى حد يشوفه لانو وقع بلحب وانجى نفس

الحكايه سقلت انجى صحبته من هذا الولد قالت صحبت انجى معرفش هو مش بيتكلم مع

بنات بس حسئلك صحبوا بس قليلى بتسقلى عليه ليه قالت انجى ولا حاجه بس شكله طيب

وعوزاكى تسقليلى عليه اوكى قالت صحبت انجى اوكى يا عم شكلك وقع ف الحب قالت انجى

اسكتى بئا اله 034 ههههه قال يعنى البنت مكسوفه المهم واحمد ماشى وهو

مغرم بجمال عنيها ويقول لنفسه واو كل ده جمال دى ملاك مش معقول اى القمر ده

شاف واحد احمد وهو بيكلم نفسه قال له اى يا عم احمد مالك بتكلم نفسك ليه كده

اوعه تكون اتجننت black15 قال احمد وهو يضحك لا متجننش متخفش ياض قال له صاحب احمد طيب

مالك فيك اى قال احمد شكلى كده وقعت ف الحب دحك صاحب احمد وقال له حب هههههه

هو انت بتحب ههههههه قال احمد ايوه محبش ليه انا من اول ما شوفت عنيها وانا شكلى كده

حبيت قل صاحب احمد ايوه يا عم الرومانسى اشطاا عليك بقيت بتعرف تحب اهوه قال احمد

ممكن خدمه يا زميلى قال صاحب احمد اكيد يا ابو حميد قال احمد فيه بنت ف الصف الاول

اسمها انجى عوزك تختبرهالى وتشوفلى بتمشى و بتكلم ولاد قال صاحب احمد من عنيا ياض

كانت انجى خرجه برا الكليه مروحه وطبعا ورها صاحب احمد قال صاحب احمد اى ياجميل

منور الدنيا ممكن نتمشى سوا شويه قالت انجى احترم نفسك لو سمحت عيب كده قال صاحب

احمد ليه عيب ده انته قمر ونفسى___ قالت انجى يا واطى طخ طخ طخ وضربته بلقم

مشه الولد وقال لاحمد عجبك كده ادينى اضربت بلقم بسببك قال له احمد متزعلش ياض

حشربك حاجه سقعه على حسابى بدل القلم ومشه احمد هو وصحبه قال صحب احمد

بوص يا احمد البنت دى متجيش الا بسكه الحلاال ملهاش ف المشى والدوران يعنى اخرج معها

تروح تتقدم ليها قال احمد يعنى انت شايف كده يا زميلى قال له ايوه طبعا توكل على الله وروح

اخطبها قال احمد بس استنا الاول لم اصرحه بحبى وبعدين اروح اخطبها علشان تكون عارفه

انى بحبه ومشه احمد تانى يوم الصبح على الكليه وهو يضور على انجى عوز يشوفه بئا الواد واقع

ع الاخر ههههه وشاف احمد انجى وهى قعده كلملاك البرئ لوحده وتكتب اشعار رح له احمد

وقالها هاى ممكن اقعد معاكى شويه قالت انجى ممكن بس انا مشغوله دلوقتى ومش حعرف

اقعد معاك برا الكليه لو عوز تتكلم معى كاصدقاء اوك واحنا هنا ف لكليه قال احمد ماشى بعد

المحاضرة نتكلم حتلقينى مستنياكى هنا قالت انجى ماشى خلصت المحاضرة واحمد وقف يستنا

انجى وانجى وصلت الى المكان قال له احمد اتفضلى قالت انجى شكرا احمد انتى شكلك انسانه

محترمه وطيبه قالت انجى الله يخليك ده من زوقك قال احمد تعرفى ان اول مره اقعد او اتكلم مع بنت

قالت انجى واشمعنا قعت معى انا قال احمد لانى مرتحلك جدا مش عارف ليه قالت انجى وانا كمان

مرتحالك جدا واول مره اتكلم مع واحد كده قال احمد انا عوز اجى اكلم باباكى لانى معجب بيكى

اوى قالت انجى وهى مكسوفه جدا ووانا كمان معجبه بيك يا احمد من اول نظر هههههههه

اى البنت الوقعه دى المهم قال احمد عوز اجى اتقدملك ممكن تحدديلى معاك مع ولدك

قالت انجى ممكن تاجل الموضوع ده لحد بس لم اخلص السنادى قال له احمد هو انتى مش عوزانى

قالت انجى بلعكس انا عوزاك بس علشان انا لسه بدرس ناجل الموضوع ده وكمان نتعرف ع بعض

اكتر قال احمد الى يريحك وفجاه قالت انجى لازم امشى لانى اتاخرت قال احمد اوكى حستناكى

بكرا قالت انجى ان شاء الله ومشت انجى ولاكن احمد حب اسططلع مشه ورها لحد باب الكليه

وشف واحد جه واخذها من بابا لكليه وانجى مشت معاه اديق احمد اووى وقال من هذا الشاب

ووهو ماشى قابل صحبت انجى وقال له لو سمحتى ممكن اسقلك على حاجه قالت اتفضل

قال احمد انا شوفت انجى ماشيه مع واحد متعرفيش مين ده قالت اه اكيد عمر قال احمد ومين

عمر ده قالت ده ابن خالت انجى وهم الاتنين مقرء فتحتهم من وهم اطفال قال احمد اوك اشكرك

اختى مع السلامه ومشه احمد وهو زعلان اوى طبعا مصدوم ازاى هى متقلهوش ع الموضوع ده

وتانى يوم انجى رحت نفس المكان ف نفس المعاد علشان تقابل احمد ولاكن احمد مجاش

وثالت يوم بردك مجاش فسقلت صحبه وقالت هو احمد عيان ولا ايه قال لها لا مش عيان بس

عنده اكتئاب قالت من اى بس قال مش عارف قالت ممكن طلب قال اتفضلى قالت ممكن

ترحله وتقوله بتقوله انجى تعاله الكليه عوزاك ضرورى قال من عنيا يا امر وتانى يوم جه احمد

قالت انجى كنت فين يا احمد وليه مش بتيجى لكليه قال احمد من غير سلام ولا كلام انتى

ازاى مش تقوليلى انك مقرء فتحتك ها ع شاب وكل يوم بيجى يخدك من هنا قالت انجى

وهى حزينه جدا انا مقرء فتحتى بلعفايه علشان كده اجلت موضوع انك تيجى تتقدملى

لحد لم اتخلص من عمر ده قال احمد يعنى اى هو بلعفايه قولى انك مش عوزاه قالت انجى

امى عوزانى تجوز عمر علشان تكون مطمنا عليا بس ححول معها قال احمد اوك ارجوكى تحولى

انجى انا بحبك او ومستحيل استغنا عنك قالت انجى وهى مكثوفه وانا كمان احبك كثيرا

طبعا انجى قالت انها مش عوزه عمر وحصلها مشاكل كتير مع امها وكانت المشاكل لحد اخر

السنه الدراسيه وبعد السنه دى توفت ام انجى وجت تانى سنه دارسيه وهى لبسه اسود

قال احمد مالك يا انجى وليه لابسه اسود قالت انجى لقد ماتت امى قال احمد ان لله وان اليه

رجعوان متزعليش يا انجى المهم عددت ايام وشهور وبعدين انجى مبقتش حزينه واحمد قال

لها انجى ممكن اجى اتقدملك بئا قالت انجى عمر متمسك بيا وبيقول حيعملى مشاكل لو سبته

وانا مش نقصه مشاكل وامى لسه متوفيه قال احمد متخفيش قالت انجى ماشى يا احمد

حكلم بابا واوقولك امته تيجى طبعا انجى كلمت ابوها وحدد معاد مع احمد وجه احمد اتقدم ل انجى

وقرء فاتحه وكانت انجى فى منتهى السعده واحمد كذالك ولاكن عمر لسه جواه الحقد والغل ازاى

وحد يخطب منى انجى والكلام ده مش علشان بيحبها لا علشان ازاى واحد يخطفها منى والكرامه

والكلام الوحش والحقد ده وحصل مشاكل كتير اوى بسبب عمر كان بيمشى ورا انجى ويتحكم فيها

قالت انجى لاحمد عمر بيمشى ورايا ويقولى انتى بتعتى ومحدش حيخدك منى طبعا احمد اتنرفز

ورح لاعمر وقاله لو مش حتبعد عن خطبتى وحببتى وحياتى كله حيكون موتك على ايد يا عمر

قال عمر خوفتنى بس احب اعرفك انجى بتعتى ومهم يحصل حتكون ليا ف الاخر حتى لو قتلت

واحد علشان اخض انجى حعمل كده ومسكوا ف بعض الاتنين وجت انجى تحوش مبنهم

راح عمر زق انجى ف الارض وطلع سكينه وجاى يضرب احمد قامت انجى وقفه قدم احمد السكينه

جت ف انجى احمد صرخ وطلب الاسعاف وقالت انجى ف اخر الانفاس ليها وهى فى احضان احمد

اقسم لك انى احبك ولا معنى فراق الدنيا انى راح انساك صدقنى ستكون فى قلبى احبك كثيرا

يا احمد قال احمد متقوليش كدا يا انجى الاسعاف جايه وحتكونى كويسه وحنتجوز وحنجيب اطفال

زى الى كنتى عوزهم قالت انجى لا يا احمد انا بموت خليك فكرنى يا حبيب عمرى وامل حياتى

اوعدنى انك متبكيش ولا دمعه ولم تفتكرنى افتكر ايمنا الجميله متفتكرش لحظه فراق وماتت انجى

ولاكن احمد لم يحب بدا بعدها وعاش حياته عذاب ولا يحب ابدا ويروح كل يوم كل مكان كانوا بيتقبلوا

فيه وعاش على ذكرى انجى ولم يتزوج ولا احب تانى واتحبس عمر لعقوبه 25 عاما

ولاكن عمر وحقدوا والغل لم يفراق بينهم ف الحب والحب فضل بينهم حتى بعد موت انجى

وفى الاخر يا اصحابى الحب الحقيقى بيعايش حتى لو اصحابه بيموتوا

ويارب تعجبكم ويارب يبعد عننا الناس الى بيحقدوا علينا امين يارب


من تئليفى
041 041

التوقيع
الــــبــــدايــة كــنــت لــيــك & و الـــنــهـايــة بــهـون عـلـيـك



الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
عصفورة حرة
المديرة العامة
avatar

عدد المساهمات : 563
تاريخ الميلاد : 18/11/1981
تاريخ التسجيل : 31/07/2010
العمر : 37
الموقع : 3asfora.yoo7

مُساهمةموضوع: رد: قصه حب تنتهى بلئلم   الأربعاء 2 مايو 2012 - 13:43


ءيه يبنتي النهاية الدمويه دي هما عملو ءيه عشان يحصلهم كدا هههههه


ماشي يا مفكرة القرن تسلم خطوطك وقصصك يا مفكرة

تقبلي مروري حبيبتي




التوقيع
عش ما شئت فإنك ميت ، وأحبب من شئت
فإنك مفارقه ، واعمل ما شئت فإنك مجازى به


كنت اريد ان اعيش كما تريد نفسى لكن نفسى خدعتنى فعاشت كما تريد الحياة

فأ نا كالسفينة التى جابت البحار وحاربت العواصف والامطار وتحملت الاخطار وعندما وصلت وعلى باب الميناء وقبل ان ترسو؟؟ غرقت؟؟!!

فلكل ذكراى محيت

وسأ عيش حزينا ما بقيت

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://3asfora.yoo7.com
ربنا يخليك ليا
عضو جديد
avatar

عدد المساهمات : 36
تاريخ الميلاد : 10/11/1997
تاريخ التسجيل : 29/04/2012
العمر : 21
الموقع : http://3asfora.yoo7.com/
العمل : لا اعمل

مُساهمةموضوع: رد: قصه حب تنتهى بلئلم   الأربعاء 2 مايو 2012 - 17:03

مااحلى مرورك يا عصفورتنا

نورتى ياقمراتى 017


التوقيع
الــــبــــدايــة كــنــت لــيــك & و الـــنــهـايــة بــهـون عـلـيـك



الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
 
قصه حب تنتهى بلئلم
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
عصفورة حرة :: المنتدي الأدبي :: ركن كلام حب وغزل-
انتقل الى:  

ترفيه

الفوازير وإختبارات الذكاء والمسابقات الثقافيه والدينيه والعلميه والألعاب الكتابيه ، والفنون والترفيه

إسلاميات

كل ما يخص الدين الإسلامى وأحكامه ومقعتقداته والنقاش فى المسائل الدينيه وتعاليم ديننا الحنيف

الصالون الثقافي

قسم الإبداع وتأنق المشاعر والأحساس الراقى وتبادل المعلومات والثقافات والآراء المختلفة

بيتي مملكتي

الحياة الأسرية وأسس قيام العلاقة الزوجية وما يخص الأسرة والمرأة والطفل

الحضارة والتاريخ

تعرف على القصص التاريخيه وتعلم منها , قصص تاريخيه , معارك وغزوات ، شخصيات تاريخيه

تكنولوجيا

تابع آحدث التقنيات التكنولوجية في مجال الكمبيوتر والإنترنت والأجهزة المحموله

الموضوعات الأخيرة

عن المنتدى

منتدى إجتماعى وملتقى فكرى وثقافى ومعرض للإبداعات الفنية ومنفذ للآراء الشخصية وأكاديمية للتزود بالعلم والمعرفه فى جميع مجالات الحياة نهدف إلى نشر كل ما هو مفيد وتيسير سبل تبادل الآراء وعرض الثقافات والإبداعات المختلفة و تصحيح الأفكار والمعتقدات الخاطئه وتوجيه الأفراد لفعل كل ما يرضى عنه الله ويحظى بالقبول فى المجتمع .

3ASFORA.YOO7.COM

ALL COPYREIGHTS RESERVED

DESIGNED BY GASSER

المواضيع الأخيرة
» نحن هنا!!!توكيل كريازي|صيانة كريازي01227713067|
الثلاثاء 7 أبريل 2015 - 17:06 من طرف الديلر

» وللاستمرار!!!توكيل كريازي|فرع الاسكندرية|9091|0122
الثلاثاء 7 أبريل 2015 - 17:02 من طرف الديلر

» نحن هنا!!!توكيل كريازي|صيانة كريازي|19091|01227713
الثلاثاء 7 أبريل 2015 - 17:00 من طرف الديلر

» نحن هنا!!!توكيل كريازي|صيانة كريازي|19091|01227713
الثلاثاء 7 أبريل 2015 - 17:00 من طرف الديلر

» نحن هنا!!!توكيل كريازي|صيانة كريازي|19091|01227713
الثلاثاء 7 أبريل 2015 - 16:59 من طرف الديلر

» تجربة موضوع جديد
الإثنين 22 ديسمبر 2014 - 0:11 من طرف عصفورة حرة

»  حرفك يدل علي رومانسيتك
الأحد 10 أغسطس 2014 - 17:28 من طرف wa3d

» مفهوم الرومانسية ..........
الأحد 10 أغسطس 2014 - 17:09 من طرف wa3d

» عصفورتى ضيعتنى ام ضيعتها
الأحد 10 أغسطس 2014 - 16:54 من طرف wa3d

» اصعب اللحظات
الأحد 10 أغسطس 2014 - 16:45 من طرف wa3d